luni, 6 februarie 2012

Saleuri 2

Dupa ce am incercat prima reteta de saleuri, sotul meu mi-a zis vineri ca ar dori saleuri ~cu straturi~. Asa ca am incercat si aceasta reteta:


  • 500 gr faina
  • 300 ml apa calduta
  • 4 linguri ulei
  • 25 gr drojdie proaspata

  • 125 gr unt 80% grasime
  • 70 gr faina
  • susan, mac, chimion
Drojdia se amesteca ca putin zahar si apa calduta din cele 300 ml.Se pun toate ingredientele in masina de paine, sau cu mixerul si se amesteca bine, pana se obtine un aluat elastic. Se unge aluatul cu ulei si se lasa sa se odihneasca 30 minute.
Se amesteca untul rece cu faina. Alautul se intinde intr-o foaie de aproximativ 7-8 mm si deasupra se intinde amestecul de unt cu faina. Se imparte foaia in 8 bucati, ca si razele soarelui. Sectoarele de cerc se suprapun unele peste altele, fiecare cu opusul. Se obtine o minge. Aceasta se intinde din nou si se repeta operatiunea cu separarea aluatului. Mingea obtinuta se intinde si a treia oara si se imparte din nou si se suprapun sectoarele de cerc. Dupa ce obtinem din nou o minge o lasam sa se odihneasca 4-5 minute si o intindem din nou. Se intinde o foaie de 4-5 mm, se taie fasii de dimensiunile dorite, se pun in tava, se ung cu ou amestecat cu un strop de lapte. Se presara deasupra cu ce dorim si se coc la 180 pana se rumenesc. Si aceste saleuri se pot pastra mai mult timp in cutii inchise.














...Si, da. Sotul meu a fost foarte multumit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu