duminică, 26 februarie 2012

Placinta cu mere

Pentru ca in ultimul timp am tot pregatit retete mai complexe, azi am pregatita o placinta cu mere! Foarte simplu si foarte gustos. Prima poza va arata cum arata tava dupa primele 10 minute de la scoaterea placintei din cuptor!


Ingrediente
Pentru aluat
  • 230 gr unt rece
  • 350 gr faina
  • o lingura zahar
  • o lingurita sare
  • 1 esenta vanilie
  • 60 ml apa rece

Pentru umplutura
  • 8 mere
  • 2 pliculete zahar vanilat
  • 4 linguri zahar
  • 2 linguri gris

Frisca
  • 200 ml frisca lichida
Se amesteca faina, sarea si zaharul cu mixerul. Apoi se adauga untul cubulete. Se mixeaza pana arata ca un pesmet. Se adauga esenta de vanilie si apa rece lingura, cu ligura. Trebuie sa obtineti un aluat omogen. L-am invelit in folie de aluminiu si l-am dat la rece 1 ora.
Merele le-am curatat de coaja si le-am ras pe razatoarea mica. Le-am amestecat cu zaharul, zaharul vanilat si grisul.

2/3 din aluat l-am intins pe masa de lucru. Am uns cu margarina tava de placinta si am tapat-o cu faina. Am intins foaia de aluat, am dezlipit aluatul in plus si am intepat fundul placintei cu furculita. Am intins omogen compozitia cu mere. Am instins si restul de 1/3 din aluat si am acoperit compozitia cu mere. Am presat bine martinea placintei si am intepat si capacul placintei cu furculita.




Am dat placinta la 200 in cuptor, pana s-a rumenit.



Este delicioasa cu frisca batuta acum iarna, la vara o servesc cu inghetata de vanilie!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu