marți, 21 februarie 2012

Lapte condensat

S-a putut observa ca folosec retete cu lapte condensat. De unde il cumpar? Ei bine, nu il cumpar, il prepar singura! Cum? Dupa o reteta a Laurei Adamache:



Ingrediente

  • 375 ml lapte 3,5% grasime
  • 500 gr zahar pudra
  • 45 gr unt 82% grasime
  • 1 esenta vanilie

Intr-o cratita se pun toate ingredientele la foc mic. Important de stiut este ca vasul sa fie cu pereti inalti, laptele va fierbe! Mestecam pana se dizolva toate ingredientele. Lasam in continuare pe foc. Din momentul in care da primul clocot ne uitam la ceas si lasa 10 minute, mestecand continuu. 




Azi la reteta de sus eu am facut o modificare - nu am avut lapte 3,5% si am folosit unul de 1,8%. Am lasat compozitia pe foc 16 minute (laptele de 1,8% contine mai multa apa). Ca sa devina condensat laptele trebuie sa elimine apa.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu