miercuri, 7 martie 2012

Cremes clasic

V-am promis ca am sa incerc si aceasta reteta de la  Bucataresele Vesele http://www.bucatareselevesele.ro/2012/03/concurs-gatiti-cu-bucataresele-vesele.html.
! Si iata





Ingrediente
Foi
1

  • 200 gr faina 
  • 3 galbenusuri
  • 2 linguri smantana
  • sare
2
  • 150 gr margarina Rama
  • 150 gr faina

Crema

  • 6 oua
  • 1 litru lapte
  • 5 plicuri zahar vanilat
  • 1 esenta vanilie
  • 4 linguri faina
  • 1 cana zahar

A fost de munca un pic cu foile. Le-am preparat de ieri. Noroc ca am facut saleurile si am priceput ce este cu aluaturile suprapuse! Am facut un amestec din ingredientele de la punctul 1 si am amestecat margarina rece cu faina. Am impartit aluaturile in jumatate. Din jumatate din compozitia 1 am intins o foaie pe masa de lucru infainata. Am intins deasupra 1/2 din compozitia 2. Am impaturit  incepand de jos, pana la jumatatea foii am pus partea de sus peste partea de jos pliata, apoi am impaturit de la stanga pana la jumatate, apoi am adus dreapta peste. Am lasat plamadul la rece 30 minute. Am infainat din nou masa de lucru, am intins foaie, am repetat impaturirea. Am dat din nou la rece. Am refacut operatiunea si am dat la rece (apoi am observat ca a treia oara trebuie direct pe tava!) A patra oara am intins pe tava si am copt foaia la foc mediu.
Am repetat operatiunea si pentru foaia numarul 2.


Creama am facut-o in aceasta seara! Am pus la fiert 3 cani de lapte cu 5 plicuri zahar vanilat si 1 esenta vanilie. Intre timp am amestecat galbenusurile cu faina si cu 1 cana lapte rece. Cand laptele de pe foc  inceput sa fiarba am adaugat amestecul cu faina, galbenusuri, lapte. Am mestecat cu un tel pana s-a ingrosat. Am dat crema deoparte si am batut albusurile cu zaharul spuma tare (aproape bezea). Am adaugat treptat spuma peste crema si asa fierbinte am turnat peste prima foaie (pe care am pus-o intr-o cutie confectionata din carton). am pus a doua foaie deasupra, am presat usor. Am presarat peste foaia a doua zahar pudra.





2 comentarii: